27 april 2024

Anläggningskort

Antal hästarÅrskort helt ny medlemÅrskortDagkortHalvårskort
1 häst/ponny1000kr2500kr1500kr1800Kr
2 Hästar/ponnies1500kr3500kr2100kr2500Kr
3 eller fler hästar/ponnies2000kr4500kr2700kr3200Kr

Årskorten kan delas INTE delas upp utan betalas i sin helhet

Halvårskort 6 månader. Detta kortet gäller endast from 1e Jan-30e Juni respektive 1 Jul – 31e December.

Årskort och halvårskort ger rätt att använda ridhus och ridbanor (anläggningen) både på träningstid och vid sk fri tid. Med fri tid avses tid då anläggningen inte är upptagen för egen verksamhet eller att anläggningen är upptagen av andra skäl (t ex uthyrning).

Dagkort ger rätt att använda anläggningen från kl 08:00 till kl 15:00 vardagar, ej helg.

Du som är helt ny och vill komma och prova att rida hos oss kan betala en engångsavgift om 100 kr max 2 ggr.

Nytt för 2023 – Träningskort. Gäller för organiserad träning vilket innebär att ska du bara träna så kan du lösa ett träningskort. 400kr/termin och häst. 1/1-30/6. 2 hästar blir alltså 800kr/termin. OBS! Medlemsavgift måste också lösas. Träningskort gäller även gästträningar som arrangeras i enlighet med Svenska rRdsportsförbundet.Man kan inte arbeta av träningskorten och får ingen tagg

Vid ALL ridning (utom gästträning) på vårt område krävs medlemsskap i klubben!

FÖRTYDLIGANDE: Det är hästen som har anläggningskort, dvs ägaren betalar in för anläggningskort till sin/sina hästar (se pris ovan beroende på antal hästar man har) sedan ska ryttaren ha betalt in medlemsavgift. Det kan vara flera olika ryttare på en häst men alla måste ha betalt medlemsavgift. Detta är viktigt med anledning av försäkringar.

Man kan kommande år erhålla sitt anläggningskort till ett reducerat pris eller fritt genom att under innevarande år, OBS Detta erbjudande kan bara användas vid ett tillfälle/år:

Ideellt ställa upp och hjälpa till.

Arbete= resurs vid tävling, anläggningsarbete som kommer att sättas ut som behövligt, ordna sponsorer, hålla i och hjälpa till med aktiviteter som tex gästträningar, clinics mm.

Det finns alltid någonting som behöver göras på vår anläggning. Det måste inte vara gemensamt på utsatta dagar utan du kan göra en insats när du har tid och möjlighet. Föreningen är i ständigt behov av underhåll som städ, bygg, fix, el, mm

Ansvariga inom varje område kommer dessutom att lägga ut på hemsidan vad som behövs och all sådan tid räknas.

Ex. innevarande år, ideellt hjälper till:

1. 40 timmar reduceras priset på A-kortet  med 50 %
  2. 60 timmar reduceras priset på A-kortet  med 75 %
  3. 80 timmar reduceras priset på A-kortet  med 100 %

Reduceringen görs procentuellt med underlag av hur många timmar du har samlat ihop. Det måste alltså inte vara exakt 40 timmar utan även tex 36 timmar reducerar anläggningskortet.

För dig som är ny i föreningen och därför inte haft möjlighet att hjälpa till ideellt gäller en reducerad avgift första året.

Tävlingsryttare som tävlar för klubben

Den som rider för Snapphanarnas Ryttarförening (tävlingslicens) får tillgodogöra sig timmar enligt följande vid köp av anläggningskort året därpå.

50 poäng20 timmar
75 poäng40 timmar
100 poäng50 timmar
125 poäng60 timmar
175 poäng70 timmar
200 poäng80 timmar

För att tillgodogöra sig timmar genom tävlingspoäng krävs även att ryttaren ställer upp för föreningens ungdomar med tex några träningpass vid ridläger eller träningar inför lagtävlingar.

Alla avgifter sätts in på föreningens bankgiro: 111-0246 senast 241231 för att inget uppehåll ska ske med era taggar

Nycklar

För att komma in i ridhuset behöver man en elektronisk nyckel. När du har betalat din anläggningsavgift kan du lösa ut en sådan nyckel hos Lena Bogren. Hör av dig till henne på lena.bogren@gmail.com eller på tel 073-314 79 69 för mer information.

En avgift på 100 kr tas ut.